Skip to main content

Eerste editie Hot Stuff Festival geslaagd: ‘Alles is perfect verlopen’

Mariahout – De eerste editie van Hot Stuff festival, georganiseerd door de vier vrienden Ruud Vermeulen, Jordie van Kaathoven, Jill Donkers en Wietse Wijgergangs stond vrijdag 1 en zaterdag 2 maart op het programma. Beide avonden op de Hei waren uitverkocht en de vrienden kijken dan ook terug op een zeer succesvolle editie.

“Voor ons is alles perfect verlopen. Het is gegaan zoals we het van tevoren bedacht hadden; erg gezellig en zonder problemen of incidenten”, vertelt Ruud namens de organisatie. “We hebben ook alleen maar positieve berichten gehad dat alle bezoekers het naar de zin hebben gehad. Het was twee dagen uitverkocht en we kregen nog vaak de vraag of we écht geen kaarten meer hadden. Die waren er echt niet meer, want we hadden een vergunning voor 300 bezoekers per dag.”

Op vrijdag was er een Hollandse avond voor het wat oudere publiek en op de zaterdag wat meer dance-muziek voor de jeugd. “Die mix van de verschillende avonden was mooi om te zien. Zelf houden we ook wel van Hollandse muziek, dus dat was zeker leuk”, gaat Ruud verder. De voorbereidingen voor het festival hebben veel tijd gekost, maar gelukkig was alles op tijd in orde. “Er was EHBO aanwezig, maar ook beveiligers en sfeerbeheer. Alles was dus goed geregeld en dat kregen we ook terug te horen van de bezoekers. Ook hebben we alle materialen grotendeels zelf gemaakt. Zo hebben we de octopus als aankleding van het podium van hout gezaagd en via een beamer overgetekend. Vervolgens hebben we deze laten spuiten, samen met onze DJ-booth, zodat alles één geheel werd.”

Het viertal heeft nog niet nagedacht over een volgende editie. “Deze week was het eerst allemaal even opruimen zodat het weiland weer schoon is, waarna we eind deze week gaan evalueren hoe het is geweest. Dan gaan we kijken of en hoe we het eventueel volgend jaar zouden willen doen. Dit jaar was het in ieder geval een zéér succesvolle editie, dus daar kijken we met trots op terug. We willen natuurlijk ook alle sponsoren bedanken die ons geholpen hebben om dit te realiseren.”